عوامل تأثیرگزار در موفقیت مبلغ با تکیه بر روشهای تبلیغی شهیده بنت الهدی صدر
چکیده
هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت مبلغ است. از آنجا که دشمن با شیوههای تردید افکنی در باورهای ناب مذهبی قصد تضعیف اعتقادات و تحقیر پایبندی به اصول و مبانی ارزشها را دارد، مبلغین دینی با گزینش روشهای مناسب و جذاب باید تبلیغ خود را نوسازی کرده و آن را در اختیار مردم و جامعه قرار دهند. به همین منظور پژوهش حاضر به روش توصیفی-تحلیلی، با تکیه بر روش شناسی تبلیغی شهیده بنت الهدی صدر و با مراجعه به کتب فرهنگی، اجتماعی و مقالات علمی پژوهشی، در پی پاسخ به این است که چگونه یک مبلغ می تواند تبلیغی تأثیرگذار و موفق داشته باشد. از یافته های تحقیق حاضر این است که سر موفقیت یک مبلغ موفق، به نوع عمل او بستگی دارد؛ و به این نتیجه رسید که كارآيى «سخن» در انتقال پيام هاى الهى، در مقابل كارآيى «عمل»، ناچيز است.
کلید واژه: تبلیغ- مبلغ- شهیده بنت الهدی صدر - انگیزه درونی- انگیزه بیرونی
نویسندگان:
1- سمانه ذبیح پور، دانشآموخته سطح دو حوزه علمیه الزهرا (س)، s.zabihpour@gmail.com
2- صدیقه نجف زاده، دانشآموخته سطح دو حوزه علمیه الزهرا (س)،sedegh.najaf@yahoo.com
3- مائده پوراکبر، دانشآموخته سطح دو حوزه علمیه الزهرا (س)،m.poorakbar@gmail.com