بررسی رابطه مهارت های زندگی با عزت نفس دانش آموزان در دوران کرونا
چکیده
هدف از اجرای پژوهش حاضر « بررسی رابطه مهارت های زندگی با عزت نفس دانش آموزان متوسطه اول مدرسه حضرت زینب(س) شهرستان بابل در دوران کرونا » بود. بدین منظور از جامعه مورد نظر 40 نفر با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی بر اساس پایه تحصیلی انتخاب شد. از آزمونهای سنجش مهارتهای زندگی ساعتچی و عزتنفس کوپر اسمیت برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده به عمل آمد. نتایج آزمون پیرسون و نمودار خطی رگرسیون نشان داد که بین مهارتهای زندگی با عزتنفس دانشآموزان 531/0 همبستگی وجود دارد که با سطح اطمینان بیش 99 درصد معنیدار است. نتایج تحلیل آماری که با استفاده از نرم افزار spss انجام گردید؛ بیانگر این بود که از بین مؤلفههای مهارت های زندگی، مؤلفههای خودآگاهی، تصمیم گیری، سلامت روان و تفکر خلاق
کلمات کلیدی: ، مهارت های زندگی، خودآگاهی، سلامت روان، تصمیم گیری، تفکر خلاق، عزت نفس
نویسندگان: سمانه ذبیح پور، s.zabihpour@gmail.com
سیده حدیثه علویان - سیده زهره میرزاده